Je kan me sinds kort volgen bij DaWanda:
http://nl.dawanda.com/shop/Sandra-Ceuppens

maandag 16 april 2012

Experiment with copper

Ik heb van een oud strijkijzer de kabel gestript om eens te kijken hoe dun het koperdraad was. Het koperdraad is inderdaad zeer dun en leek me ideaal om eens mee te experimenteren.  Het bleek te werken als je de draad volledig uit de vlam houdt totdat hij helemaal met glas is bedekt.
Toen vond ik nog een oud muntje waarvan ik dacht dat het uit koper bestond. Eerst maakte ik het glas gloeiend heet en toen probeerde ik het muntje in het glas te drukken. Het vloog er gelijk weer uit, een hele lading schilfers vlogen door het atelier. (Gelukkig dat mijn beschermingsbril en leren jas hun dienst bewezen!).
In het glas bleef wat residu achter en dat heb ik dan maar helemaal overtrokken met nog meer glas. Het resultaat is best fascinerend maar het experiment herhaal ik niet meer.
kraal met koperdraad

experiment met 'koperen' muntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten