Je kan me sinds kort volgen bij DaWanda:
http://nl.dawanda.com/shop/Sandra-Ceuppens

woensdag 4 januari 2012

Eindelijk een eigen blog

Ik heb er lang over zitten twijfelen of ik het zou aandurven aan een blog te beginnen. Vooral omdat ik vaak alles wat met administratie - zelfs in de ruimste zin van het woord - te maken heeft, zeer snel opgeef. Maar omdat ik niet iedereen in mijn directe omgeving kan blijven lastigvallen met mijn grootste passie, gooi ik het maar op het net. 
Wat mijn grootste passie is? Glaskralen maken - of zoals ze in het Engels zeggen: lampworking. 
Aan een brander zitten, glas smelten, experimenteren met kleuren en vormen... Er gaat bijna geen dag voorbij of ik heb een paar uur in mijn atelier gezeten. Lekker relaxen, lekker zen. Het glas is mijn canvas, penseel en verf...
Duizenden kralen heb ik al gemaakt. Soms ben ik blij met het resultaat, soms ben ik gefrustreerd. Sommige kralen zijn in juwelen verwerkt, honderden liggen nog te wachten in dozen op een bestemming. Van sommige setjes kralen weet ik al wat ik ervan ga maken, andere zullen waarschijnlijk nooit gebruikt worden.
Deze kralen heb ik eergisteren gemaakt. Ik heb er zo 7 en ben er de hele namiddag aan bezig geweest. Oorspronkelijk dacht ik er twee te maken voor oorbellen. Ik moet er dan toch een aantal maken om er zeker van te zijn dat ik er twee dezelfde heb. Toen ik ze gisteren uit de oven haalde vond ik ze dan toch te zwaar voor oorbellen. Ja, en nu zit ik met 7 leuke kralen die waarschijnlijk voor lange tijd in een doos belanden.

En nu een voorbeeldje van oorbellen die ik dan gisteren gemaakt heb:

Ik vond dit glas van Vetrofond zo mooi. Het is transparanter dan melkglas, en dit resultaat krijg ik nooit als ik met Cirrus van Cim werk. Het was wel een foute batch blijkbaar, dus ik heb meteen nog bijbesteld. Hopelijk is dat glas dan van dezelfde foute batch en krijg ik het glas deze week nog met de post. Spannend! Het is als wachten op Sinterklaas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten