Je kan me sinds kort volgen bij DaWanda:
http://nl.dawanda.com/shop/Sandra-Ceuppens

donderdag 5 januari 2012

Lampworking

In het Nederlands bestaat geen woord dat precies hetzelfde weergeeft als het Engelse 'Lampworking'. Als ik aan iemand probeer uit te leggen wat mijn passie precies inhoudt ben ik haast verplicht om er materiaal en foto's bij te halen om het duidelijk te maken. Dus:...

Aan een brander werken is ontzettend verslavend. Er is altijd wel iets nieuws uit te proberen en voor je het weet is het hoog tijd om er een punt achter te zetten.
Als ik kralen maak, doe ik ze meteen in de oven. Ik programmeer de oven voordat ik begin te werken. Vandaag had ik de oven op 4 uur gezet; daarna begint hij automatisch met het afkoelingsproces. Vier uur lijkt lang, en toch heb ik me met de laatste kraal moeten haasten om hem nog op tijd in de oven te steken.
De vakantie zit er bijna op en dan is het gedaan met de pret, dan zal ik echt moeten knibbelen aan andere verplichtingen als ik nog mijn atelier wil induiken.
Het zijn rijk gevulde dagen geweest, ik heb me lekker kunnen uitleven. Een paar voorbeeldjes:




En nu wacht ik in spanning af wat de kralen van vandaag gaan opleveren. Morgenvroeg is het eerste wat ik doe naar mijn oven gaan om te kijken wat het resultaat is van mijn arbeid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten